LOGO

 
  • 93/02/30 - 13:14
  • دسته بندی :
 

                برنامه های آتی گروه کوهنوردی می سی نو


 دوستان عزیز برنامه این هفته گروه می سی نو  در تاریخ 93/7/4 دره قسطی می باشد .

 

                    

                                       

لبخند را به دیگران هدیه نمائیم

 


 
  • 93/07/01 - 1:39
  • دسته بندی :


 
  • 93/06/29 - 21:22
  • دسته بندی :
گزارش تصویری از صعود گروه کوهنوردی می سی نو به قله کازبک کشور گرجستان

 

برای دیدن کامل این موضوع به ادامه مطلب بروید


 
  • 93/05/15 - 18:45
  • دسته بندی :

صعود علم کوه از گرده آلمان ها

گرده آلمانها، یال سنگی است که قله ی شانه کوه را به دیواره علم کوه وصل میکند. این گرده سنگی برای اولین بار در سال 1936 میلادی (1315ه.ش) توسط یک گروه آلمانی به سرپرستی اشمینوئر و گورتر صعود شد. از آن پس این مسیر به گرده آلمان ها شهرت یافته است

گزارش صعود

طبق برنامه شش ماهه اول سال 93صعود به قله علم کوه به تاریخ6 تا 10 مرداد ماه نوشته و تنظیم شده بود که دراین مدت اعضای گروه تمریناتی را در این میان پشت سر گذاشتند و طی آن 27 نفر از اعضای انتخاب و برای این صعود آماده شدند.
 قرار شد که 3 نفر از اعضای تیم به سرپرستی امین رحمانی از مسیر گرده ی آلمانها به قله صعود کنند و دیگر اعضای گروه نیز با سرپرستی کامبیز مهرور از مسیر سیاسنگها صعود کنند.
بالاخره انتظار به پایان رسید و ظهر روز دوشنبه 6/5/93 ساعت 1 بعد از ظهر همگی سوار اتوبوس شده و به سمت کلار دشت حرکت کردیم ، از شور و هیجان بچه ها معلوم بود که با انگیزه ای بالا و روحیه ای مناسب برای این صعود حاضر شدند.

برای دیدن کامل این موضوع به ادامه مطلب بروید


 
  • 93/05/14 - 15:49
  • دسته بندی :
کمیته اموزش هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان خراسان شمالی در راستای ارتقای سطح فنی کوهنوردان استان قصد برگزاری یک دوره کلاس مقدماتی سنگنوردی به شرح زبر را دارد: 

مدارک لازم:

1-رونوشت کارت ملی  به صورت پشت ورو در یک طرف برگهA5 دو عدد

2-هزینه کلاس نفری ,1,000,000 ریال واریز به حساب شماره 3701-3073-3370-6104 بانک ملت به نام مهدی مودتی

3-بیمه ورزشی سال 93

4-رونوشت حکم کاراموزی کوهپیمایی که سه ماه از تاریخ صدور ان گذشته باشد 2 برگ

5-معرفی نامه از هیئت شهرستان

6-گواهی صحت و سلامت از پزشک

زمانبندی کلاس :

تاریخ شروع کلاس: 93/5/29 ساعت 8 صبح

پایان کلاس :93/5/31 ساعت17

 

 

               برای دیدن کامل این موضوع به ادامه مطلب بروید

 

 


 
  • 93/05/14 - 15:46
  • دسته بندی :
 

 

به آگاهی می‌رساند؛ کارگروه آموزش این فدراسیون در راستای اجرای تقویم سال ۱۳۹۳، به منظور توسعه کمی و کیفی و ارتقای سطح آموزش در سراسر کشور در نظر دارد یک دوره آزمون ورودی مربیگری درجه ۳ سنگنوردی ویژه آقایان را به میزبانی استان خراسان شمالی به شرح زیر برگزار نماید.

 زمان ثبت نام و پذیرش: جمعه ۱۴ شهریور ساعت ۶:۳۰ صبح

 

 

               برای دیدن کامل این موضوع به ادامه مطلب بروید

 


 
  • 93/04/20 - 17:40
  • دسته بندی :

هم هوایی چیست و چگونه با هم هوایی بهتر به ارتفاعات صعود کنیم؟

 عملا در ارتفاعات کمتر از 2500 متر از سطح دریا نگرانی از بابت ارتفاع وجود ندارد، چرا که بیماری ارتفاع بندرت در این ارتفاع یا کمتر از آن اتفاق می افتد. تغییرات عملکردی بدن در حالت طبیعی برای فردی که به ارتفاع می رود بشرح ذیل است:

  • نفس نفس زدن (نفسهای سریعتر، عمیقتر یا هر دو)
  • کم آوردن نفس هنگام تقلا
  • تغییر الگوی تنفس در شب هنگام
  • بیدار شدنهای متوالی در طول شب
  • افزایش دفع ادرار
               برای دیدن کامل این موضوع به ادامه مطلب بروید

 
  • 93/04/04 - 10:40
  • دسته بندی :
آموزش تصویری انواع گره های کوهنوردی


تعریف گره(knots) :هر پیچیدگی در طناب که ایجاد آن تصادفی نباشد.

خواص گره کوهنوردی:
1. در مقابل کشش و ضربه، محکم و مقاوم است.
2. به سادگی زده و با دست به آسانی باز می شود.
3. هنگام کار بر اثر فشار وارد بر آن باز نمی گردد.
4. هرقدر فشار بر آن وارد گردد، محکم تر می شود.
5. کوچک، کم حجم و دارای کمترین شکست است، چرا که هر شکست طناب باعث کاهش مقاومت آن می شود.

نکته مهم:
هر گره را بعد از کامل شدن به خوبی محکم کنید.

برخی از مهمترین و پرکاربردترین گره های کوهنوردی:

هشت ساده
کاربرد: به تنهایی کاربرد ندارد، بلکه پایه ای برای برخی گره های دیگر می باشد.

طریقه زدن گره:






برای دیدن کامل گره ها به ادامه مطلب بروید

 
  • 93/03/11 - 15:55
  • دسته بندی :

در برنامه های کوهنوردی کم آبی و بی آبی یکی از مهمترین عوامل مستعد شدن کوهنورد به بروز بیماریهای ارتفاع، سرمازدگی، هیپوترمی، خستگی مفرط، عدم تمرکز و توجه به مسیر و گم کردن مسیر و بسیاری از مشکلات دیگر پزشکی می باشد.

بدین خاطر مصرف کافی مایعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در اینجا مطلبی در زمینه اهمیت آب و میزان آن در ورزش آورده شده که توجه شما را به آن جلب می نماییم.توجه شود دریافت مایعات در قبل و در حین ورزش به هیچ عنوان محدود نشود. از تشنگی غفلت نکنید، ولی تشنگی نباید به عنوان تنها معیار نوشیدن مایعات در نظر گرفته شود.

        

 برای دیدن کامل این موضوع به ادامه مطلب بروید

 


 
  • 93/03/04 - 23:48
  • دسته بندی :

           

     گزارش برنامه سنگ نوردی فیروزه

در تاریخ 2/3/93 25 نفر از اعضای گروه می سی نو ( که توسط جناب آقای مهرور انتخاب شده بودند ) در ساعت 5/30 به سرپرستی امین رحمانی  به سمت روستای فیروزه حرکت کرده  در ساعت 6 وارد روستا شدند از آن جا  به سمت  دیواره  حرکت کرده بعد از نیم ساعت به آنجا رسیدند  و اعضا در آنجا مستقر شدند که دقایقی بعد علیرضا صفری و حسام محمدی به گروه ملحق شدند. بعد از صرف صبحانه 4 نفر از اعضای گروه  شروع به آماده سازی مسیر کردند و همزمان یک کلاس آموزشی آشنایی با انواع گره ها و طناب و طریقه صعود  توسط  جواد سجادی برگزار شد که حدود یک ساعت به طول انجامید بعد از اتمام کلاس اعضای گروه با کمک امین رحمانی حرکات کششی و نرمشی انجام دادند . علیرضا صفری بعد از چند بار صعود و فرود و اطمینان کامل از امن بودن و استحکام مسیر ، به معرفی مسیر و چگونگی صعود  و خطرات  احتمالی پرداخت . اعضا به ترتیب با دقت و حمایت کامل صعود های خود را شروع کردند و در این میان حسام محمدی و سبحان وظیفه شناس و علیرضا صفری در حال آماده سازی مسیر اصلان بودند .

حدود 4 ساعت از تمرین گذشته بود که به صلاحدید امین رحمانی اعضا بعد از صرف نهار واستراحت یک ساعته  آماده صعود در مسیر اصلان شدند و نزدیک به 3 ساعت در این مسیر تمرین کردند .

ساعت 5/30  بعداظهر پس از اتمام تمرین اعضای گروه به سمت روستای فیروزه حرکت کردند و در ساعت 6 برنامه به پایان رسید ...

(سرپرست برنامه : امین رحمانی – آماده سازی مسیرها : جواد سجادی ، علیرضا صفری، حسام محمدی ــــ حمایت کنندگان مسیرها : سبحان وظیفه شناس ، سعید محبی ، امین رحمانی)

تهیه و تنظیم : سـعـیـد مـحـبــی

 


 
  • 93/03/04 - 10:36
  • دسته بندی :
هر کوهنوردی که بصورت مستمر و جدی فعالیت می کند می داند که یک کوهنوردی سنگین یکروزه چه فشار شدیدی را بر بدن وارد می کند. برای حفظ انعطاف پذیری, توان و استقامت عضلانی شما به یک برنامه غذائی و همجنین جذب آب مناسب در قبل , حین و پس از صعودتان نیازمندید

           http://khmount.ir/UserFiles/news/ghaza.jpg

استفاده از نوشیدنی و مواد غذائی مناسب و هدفمند می تواند باعث حرکت سریعتر و کنترل بهتر عضلات و همچنین تمرکز ذهنی بیشتر شما در حین اجرای برنامه شود.

شب قبل از صعود

اگر شما داریدخودتون رو برای یک برنامه یک روزه کوهنوردی آماده می کنید بهتر است که شام شب قبل از برنامه تان تا حد زیادی بر پایه مواد غذائی کربوهیدرات دار مانند غلات سبوس دار,حبوبات و میوه های سرشار از مواد مغذی باشد .

این رژیم غذائی به شما کمک می کند که کلیکوژن ماهیچه هایتان که منبع اصلی سوخت و ساز در فعالیتهای شدید ورزشی است تامین شود.

حدود65درصد کالری مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن باید از کربوهیدرات تامین شود. برخی پروتئینهای بدون چربی مانند سینه مرغ و برخی چربیهای غیر اشباع و سالم چون روغن زیتون از جمله مواد مغذی است که بهتر است در وعده شام شما باشد

برای دیدن کامل این موضوع به ادامه مطلب بروید


 
  • 93/02/31 - 12:56
  • دسته بندی :

ده ورزش برای تقویت زانو              

 

در کوهنوردی برای داشتن زانوانی قوی و محکم ، توصیه می کنیم این ورزش ها را انجام دهید.

1) محكم كردن زانو : بنشینینید و پاها را مقابل خود دراز كنید . زانوی خود را هر چه محكم تر راست كنید ، آن را به زمین فشار دهید و هم زمان پا را از مچ به سمت خود بكشید .زانو را تا پنج شماره راست نگه دارید سپس آن را كاملاً شل كنید . (سه بار در روز هر بار 10مرتبه)

برای دیدن کامل این موضوع به ادامه مطلب بروید


 
  • 93/02/30 - 12:40
  • دسته بندی :

اصول ابتدایی کمپینگ در کوهستان:

 

انجمن پزشکی کوهستان ایران: در برنامه‌های کوه‌نوردی یکی از مواردی که کوه‌نوردان با آن مواجه هستند، موضوع شب‌مانی در کوهستان می‌باشد. شب‌مانی در کوهستان به صورت های مختلف مانند اقامت در قرارگاه‌ها، پناهگاه‌ها، جان‌پناه‌های پیش‌ساخته و دست‌ساز، بیواک(bivouac)، کمپینگ و … می‌باشد. در زمینه‌ی کمپینگ، می‌توان مطالب خوب و جامعی در کتاب ها، جزوات آموزشی، اینترنت و غیره بدست آورد. «برقراری کمپ» پیش زمینه‌ی کمپینگ می‌باشد. در ادامه، روند برقراری کمپ و کمپینگ بطور خلاصه آورده می‌شود.

برای دیدن کامل این موضوع به ادامه مطلب بروید


 
  • 93/02/23 - 19:38
  • دسته بندی :


 
  • 93/02/23 - 19:37
  • دسته بندی :


 
  • 93/02/23 - 19:35
  • دسته بندی :


 
  • 93/02/23 - 19:28
  • دسته بندی :


 
  • 93/02/23 - 19:27
  • دسته بندی :


 
  • 93/02/23 - 19:22
  • دسته بندی :

 


درباره ما


ٍ گروه کوهنوردی می سی نو از سال 1390 به سرپرستی کامبیز مهرور اداره می شود و در این وبلاگ سعی می شود گزارش کوتاهی از فعالیت های این گروه به همراه مطالبی در حوزه کوهنوردی ارائه شود . ضمنا شما می توانید جهت ارتباط با سرپرست گروه با شماره 09158850012 تماس بگیرید
ایمیل : mi30no.club@gmail.com

تماس با ما